Apple Planet
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
No Result
View All Result
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi
piątek, 9 maja, 2025
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi
No Result
View All Result
Apple Planet
No Result
View All Result
Home Sztuczna inteligencja AI

Zautomatyzowany system uczy użytkowników, kiedy współpracować z asystentem AI

od Pan z ApplePlanet
8 stycznia, 2024
w Sztuczna inteligencja AI
0
Zautomatyzowany system uczy użytkowników, kiedy współpracować z asystentem AI
472
SHARES
1.5k
VIEWS
Udostępnij na FacebookuUdostępnij na Tweeterze

Badacze z MIT opracowali spersonalizowany proces wprowadzający, który pomaga człowiekowi dowiedzieć się, kiedy rady modelu są godne zaufania. Modele sztucznej inteligencji, które wyłapują wzorce na obrazach, często robią to lepiej niż ludzkie oczy — ale nie zawsze. Jeśli radiolog korzysta z modelu AI, aby pomóc jej określić, czy zdjęcia rentgenowskie pacjenta pokazują oznaki zapalenia płuc, kiedy powinna zaufać radzie modelu, a kiedy ją zignorować?

Spersonalizowany proces wprowadzający może pomóc temu radiologowi odpowiedzieć na to pytanie, według badaczy z MIT i MIT-IBM Watson AI Lab. Opracowali system, który uczy użytkownika, kiedy współpracować z asystentem AI.

W tym przypadku metoda szkoleniowa może znaleźć sytuacje, w których radiolog ufa radzie modelu — chociaż nie powinien, ponieważ model się myli. System automatycznie uczy się reguł, jak powinna współpracować z AI, i opisuje je naturalnym językiem.

Podczas wprowadzania, radiolog ćwiczy współpracę z AI, korzystając z ćwiczeń szkoleniowych opartych na tych zasadach, otrzymując informacje zwrotne na temat swojego wykonania i wykonania AI.

 

Badacze stwierdzili, że ten proces wprowadzania prowadzi do około 5-procentowej poprawy dokładności, gdy ludzie i AI współpracują w zadaniu przewidywania obrazów. Ich wyniki pokazują również, że samo mówienie użytkownikowi, kiedy ufać AI, bez szkolenia, prowadzi do gorszych wyników.

Co ważne, system badaczy jest w pełni zautomatyzowany, więc uczy się tworzyć proces wprowadzania na podstawie danych z ludzkiego i AI wykonującego konkretny zadanie. Może również dostosować się do różnych zadań, więc może być skalowany i używany w wielu sytuacjach, gdzie ludzie i modele AI pracują razem, takich jak moderacja treści w mediach społecznościowych, pisanie i programowanie.

„Tak często ludzie otrzymują te narzędzia AI do użytku bez żadnego szkolenia, które pomogłoby im zrozumieć, kiedy będą pomocne. Nie robimy tego z prawie żadnym innym narzędziem, którego ludzie używają — zawsze towarzyszy mu jakiś rodzaj samouczka. Ale w przypadku AI to wydaje się być pominięte. Staramy się rozwiązać ten problem z metodologicznego i behawioralnego punktu widzenia,” mówi Hussein Mozannar, doktorant w programie Social and Engineering Systems w Instytucie Danych, Systemów i Społeczeństwa (IDSS) i główny autor pracy na temat tego procesu szkoleniowego.

 

Badacze przewidują, że takie wprowadzenie będzie kluczową częścią szkolenia dla pracowników medycznych.

„Można sobie wyobrazić, na przykład, że lekarze podejmujący decyzje o leczeniu przy pomocy AI będą musieli najpierw przejść szkolenie podobne do tego, które proponujemy. Możemy potrzebować przemyśleć wszystko, od ciągłej edukacji medycznej po sposób projektowania badań klinicznych,” mówi starszy autor David Sontag, profesor EECS, członek MIT-IBM Watson AI Lab i MIT Jameel Clinic oraz lider Grupy Badań Maszynowych Klinicznych Laboratorium Informatyki i Sztucznej Inteligencji (CSAIL).

Mozannar, który jest również badaczem w Grupie Badań Maszynowych Klinicznych, współpracuje nad artykułem z Jimin J. Lee, studentem inżynierii elektrycznej i informatyki; Dennis Wei, starszym naukowcem w IBM Research; oraz Prasanna Sattigeri i Subhro Das, członkami personelu badawczego w MIT-IBM Watson AI Lab. Praca zostanie zaprezentowana na Konferencji Neural Information Processing Systems.

Szkolenie, które ewoluuje

Istniejące metody wprowadzania do współpracy człowieka z AI często składają się z materiałów szkoleniowych wyprodukowanych przez ekspertów ludzkich na konkretne przypadki użycia, co sprawia, że trudno je skalować. Niektóre pokrewne techniki polegają na wyjaśnieniach, gdzie AI informuje użytkownika o swojej pewności co do każdej decyzji, ale badania pokazują, że wyjaśnienia rzadko są pomocne, mówi Mozannar.

„Możliwości modelu AI są stale ewoluujące, więc przypadki użycia, w których człowiek mógłby potencjalnie odnieść korzyści, rosną z czasem. Jednocześnie postrzeganie modelu przez użytkownika ciągle się zmienia. Dlatego potrzebujemy procedury szkoleniowej, która również ewoluuje z czasem,” dodaje.

Share189Tweet118
Poprzedni artykuł

Inżynierowie z MIT opracowują sposób określania, jak zachowują się powierzchnie materiałów

Następny artykuł

Zamykanie luki między projektowaniem a produkcją urządzeń optycznych

Następny artykuł
Zamykanie luki między projektowaniem a produkcją urządzeń optycznych

Zamykanie luki między projektowaniem a produkcją urządzeń optycznych

Zapraszamy

Polub nas i bądź na bieżąco

Ostatnie Wpisy

  • Realme GT 7 – pierwsze wrażenia i testy 9 maja, 2025
  • Składany ekran iPhone’a od Samsunga z funkcją, której brakuje w Galaxy Z Fold6 9 maja, 2025
  • Samsung Galaxy S25 Edge – ekran wzmocniony szkłem Gorilla Glass Ceramic 2 9 maja, 2025
  • Nowa funkcja Now Bar wkrótce trafi na smartwatche Galaxy 9 maja, 2025
  • Jak Apple Vision Pro pomaga tworzyć i zachowywać rodzinne wspomnienia na Dzień Matki 8 maja, 2025

Informacje

  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi