Apple Planet
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
No Result
View All Result
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi
czwartek, 15 maja, 2025
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi
No Result
View All Result
Apple Planet
No Result
View All Result
Home Nauka i technika

Testy Komercyjnych Łazików Księżycowych

od Pan z ApplePlanet
9 stycznia, 2025
w Nauka i technika
0
Testy Komercyjnych Łazików Księżycowych
465
SHARES
1.5k
VIEWS
Udostępnij na FacebookuUdostępnij na Tweeterze

W listopadzie 2024 roku NASA zaprezentowała trzy komercyjnie opracowane i posiadane pojazdy eksploracyjne dla powierzchni Księżyca – FLEX od Venturi Astrolab, Moon RACER od Intuitive Machines oraz Eagle Lunar Terrain Vehicle od Lunar Outpost. Te zaawansowane pojazdy, znane jako LTV (Lunar Terrain Vehicle), są częścią większej inicjatywy mającej na celu rozwój technologii dla misji programu Artemis i przyszłych eksploracji Księżyca. Ich zdjęcie wykonano w Centrum Kosmicznym Johnsona w Houston w Teksasie 21 listopada 2024 roku.

Te przełomowe projekty to efekt współpracy między sektorem prywatnym a NASA, która podejmuje kolejne kroki w celu usprawnienia badań i logistyki na powierzchni Księżyca. Każda z trzech firm odpowiedzialnych za pojazdy dostarczyła ich statyczne modele już we wrześniu 2024 roku. Jeszcze w październiku rozpoczęto dokładne testy symulacyjne, które do grudnia przeszły pierwszy etap w ośrodku testowym Active Response Gravity Offload System (ARGOS). Testy ARGOS są kluczowe dla realistycznego odtworzenia warunków księżycowych, ponieważ grawitacja na powierzchni naszego satelity wynosi zaledwie jedną szóstą grawitacji ziemskiej.

W ramach symulacji obniżonej grawitacji ARGOS wykorzystuje zaawansowany system odciążania, który pozwala na testowanie zarówno maszyn, jak i osób w skafandrach pod odpowiednim ciśnieniem. Dzięki temu inżynierowie i naukowcy są w stanie analizować funkcjonalność pojazdów w warunkach najbardziej zbliżonych do tych, które panują na Księżycu. Tego rodzaju badania umożliwiają ocenę zwinności, wydajności oraz bezpieczeństwa LTV, dostarczając niezbędnych danych do ulepszania ich konstrukcji.

Projektowanie i testowanie pojazdów księżycowych to nie tylko element programu Artemis, ale także kluczowy krok w kierunku przyszłej kolonizacji Księżyca oraz innych ciał niebieskich, takich jak Mars. LTV mają szerokie zastosowanie – od transportu astronautów i ich ładunku, po dostarczanie narzędzi i materiałów potrzebnych na miejscu badań. Współczesne firmy technologiczne, uczestniczące w tym projekcie, wprowadzają innowacje, które mogą stać się podstawą przyszłych misji kosmicznych.

Ostateczne testy i oceny tych pojazdów pozwolą wybrać najbardziej optymalny projekt, który NASA dostosuje do eksploracji powierzchni Księżyca. Tego rodzaju współpraca między agencjami rządowymi a sektorem prywatnym jest dowodem na to, że eksploracja kosmosu wchodzi w nową erę, w której technologia i innowacje mogą przyspieszyć powrót człowieka na Księżyc i przygotować podstawy do misji międzyplanetarnych.

Zdjęcia tych futurystycznych pojazdów oraz wyniki testów stanowią namacalny dowód na dynamiczny postęp w dziedzinie eksploracji kosmicznej. Być może już w najbliższych latach właśnie te pojazdy będą kluczowymi narzędziami w realizacji misji na Księżycu, wnosząc naszą obecność w kosmosie na zupełnie nowy poziom.

Share186Tweet116
Poprzedni artykuł

Świętowanie okresu świątecznego w kosmosie

Następny artykuł

Ken Freeman wyróżniony nagrodą ATCA za platformę cyfrową ATM-X DIP wspierającą zarządzanie ruchem lotniczym

Następny artykuł
Ken Freeman wyróżniony nagrodą ATCA za platformę cyfrową ATM-X DIP wspierającą zarządzanie ruchem lotniczym

Ken Freeman wyróżniony nagrodą ATCA za platformę cyfrową ATM-X DIP wspierającą zarządzanie ruchem lotniczym

Zapraszamy

Polub nas i bądź na bieżąco

Ostatnie Wpisy

  • Ultraszerokopasmowy sygnał (UWB) nie rozwiąże wszystkich problemów usługi Znajdź moje urządzenie od Google 15 maja, 2025
  • Airbnb rozszerza ofertę: od noclegów do własnych usług i wyjątkowych atrakcji dzięki dużej aktualizacji aplikacji 15 maja, 2025
  • Przetestowałem nowe narzędzie AI na TikToku — teraz mój kot ma dwie głowy. Pomocy! 15 maja, 2025
  • Nowa strategia reklamowa YouTube celowo psuje najlepsze momenty filmów 15 maja, 2025
  • OnePlus zapowiada dwa nowe telefony z serii Ace – poznaj zastosowane procesory 15 maja, 2025

Informacje

  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi