W 2017 roku Samsung dokonał strategicznego przejęcia koncernu Harman International, zyskując tym samym dostęp do wielu cenionych marek audio, takich jak Harman Kardon, AKG, Bang & Olufsen oraz JBL. Te brandy od lat zajmują silną pozycję na rynku sprzętu audio – zarówno słuchawek, urządzeń domowych jak i systemów car audio, co doskonale współgra z długofalową strategią elektronicznego giganta z Korei Południowej. Teraz Samsung idzie o krok dalej, rozszerzając swoje imperium w świecie dźwięku za sprawą nowego przejęcia – Harman, jako jego spółka zależna, przejmie Sound United, jednostkę należącą do amerykańskiej firmy Masimo.
Sound United to kolekcja renomowanych marek, które z biegiem lat same rosły w siłę poprzez akwizycje kolejnych firm. W jej portfolio znajdują się tak legendarne nazwy jak Denon, Bowers & Wilkins czy Boston Acoustics. Ta ostatnia znana jest m.in. z produkcji wyposażenia audio OEM dla znanych producentów samochodów. Przejęcie tej grupy nie tylko zwiększy zasięg rynkowy Harman, ale również wzmocni pozycję Samsunga w segmencie premium użytkowego sprzętu audio.
W przeszłości niektóre słuchawki Samsunga, jak choćby pierwsze modele Galaxy Buds, sygnowane były hasłem „Sound by AKG” – w ten sposób wykorzystywano potencjał jednej z marek pozyskanych poprzez zakup Harman. Tymczasem nowe modele Galaxy Buds3 nie posiadają już wspomnianego oznaczenia. Rodzi się pytanie, czy miejsce AKG zastąpi kolejna marka audio z nowego katalogu przejęć? Może to być Denon czy Bowers & Wilkins, znane ze swojej wyjątkowej jakości dźwięku i rozpoznawalne na całym świecie. Jednak na ewentualne zmiany poczekamy przynajmniej do premiery kolejnych urządzeń mobilnych i słuchawek.
Samsung podpisał kontrakt o wartości 350 milionów dolarów (około 1,4 miliarda złotych), który – po uzyskaniu wymaganych zgód regulacyjnych – powinien zostać sfinalizowany do końca bieżącego roku. W uzasadnieniu transakcji firma podkreśla, że przejęcie to znacznie wzmocni sektor „lifestyle audio” w ramach Harmana i uczyni z niego światowego lidera rynku konsumenckiego sprzętu audio.
Według prognoz, rynek tego rodzaju sprzętu ma wzrastać z obecnych 60,8 miliarda dolarów do 70 miliardów dolarów w 2029 roku. Samsung zamierza być siłą napędową tego wzrostu, oferując użytkownikom rozwiązania łączące najwyższą jakość dźwięku z nowoczesnym stylem życia i innowacyjną technologią.
Ciekawostką jest fakt, że firma Masimo, sprzedająca właśnie Sound United, nadal pozostaje w centrum uwagi technologicznego świata z innego powodu – prowadzi aktualnie zaciętą batalię patentową z Apple, dotyczącą technologii monitorowania zdrowia wykorzystywanej w Apple Watchach. Tym samym sprzedaż działu audio może stanowić dla Masimo krok w kierunku skupienia wysiłków na rynku medycznym i prawnym.
Dla konsumentów oznacza to jeszcze więcej synergii między światem mobilnych technologii a audio klasy premium. W przyszłości możemy się spodziewać jeszcze lepszej integracji produktów Samsunga z zaawansowanym brzmieniem marek takich jak Denon czy Bowers & Wilkins – zarówno w słuchawkach, telewizorach, jak i systemach samochodowych. Globalny wyścig o serca (i uszy) użytkowników trwa.