Apple Planet
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
No Result
View All Result
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Serwis
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • GSMINFO Serwis
sobota, 27 grudnia, 2025
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Serwis
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • GSMINFO Serwis
No Result
View All Result
Apple Planet
No Result
View All Result
Home Sztuczna inteligencja AI

Nowy startup Marissa Mayer Dazzle pozyskał 8 mln USD w rundzie prowadzonej przez Kirsten Green z Forerunner

od Pan z ApplePlanet
27 grudnia, 2025
w Sztuczna inteligencja AI
0
465
SHARES
1.5k
VIEWS
Udostępnij na FacebookuUdostępnij na Tweeterze

Marissa Mayer, była dyrektor generalna Yahoo, nie zamierza obserwować rewolucji generatywnej sztucznej inteligencji z boku. Po sześciu latach pracy nad startupem Sunshine — skoncentrowanym na udostępnianiu zdjęć i zarządzaniu kontaktami, który nie odniósł szerokiego sukcesu — Mayer zakończyła działalność tego projektu, by założyć Dazzle: nowe przedsięwzięcie ukierunkowane na budowę kolejnej generacji osobistych asystentów opartych na AI.

Choć Mayer na razie nie ujawnia technicznych szczegółów dotyczących funkcji Dazzle, podała, że spółka pozyskała rundę seed w wysokości 8 mln USD (przybliżenie: ok. 34,4 mln zł przy kursie ok. 4,3 zł za 1 USD) przy wycenie 35 mln USD (ok. 150,5 mln zł). Rundę poprowadziła Kirsten Green z Forerunner, a do inwestorów dołączyły firmy takie jak Kleiner Perkins, Greycroft, Offline Ventures, Slow Ventures oraz Bling Capital. Mayer przyznała też, że zainwestowała własne środki, ale podkreśliła, iż to Green była liderką tej rundy; jej reputacja obejmuje wczesne rozpoznanie konsumenckich marek, takich jak Warby Parker, Chime czy Dollar Shave Club.

Wkład inwestora o takim profilu postrzegany jest jako istotne potwierdzenie wiarygodności Dazzle, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Sunshine — mimo rozpoznawalnego nazwiska założycielki — nie zdobyło masowego grona użytkowników. Inwestorka z Forerunner wcześniej zauważyła, że w tym cyklu technologii AI to segment enterprise zdobył przewagę, ale branża konsumencka dojrzewa później i teraz może przeżywać swój moment przełomu. Dla Dazzle wsparcie tej grupy inwestorów oznacza lepszy start w fali produktów konsumenckich wykorzystujących AI.

Zespół Mayer rozpoczął prace nad prototypami Dazzle już latem poprzedniego roku; projekt szybko przewyższył wcześniejsze inicjatywy pod względem ambicji i potencjału, dlatego zadecydowano o zmianie priorytetów. Mayer tłumaczy, że Dazzle ma szansę wywrzeć „znacznie większy wpływ” niż to, co budowano w ramach Sunshine.

Sunshine, pierwotnie występujące pod nazwą Lumi Labs, powstało w 2018 roku i zadebiutowało aplikacją subskrypcyjną do zarządzania kontaktami o nazwie Sunshine Contacts. Mimo rozgłosu założycielki produkt nie zdobył szerokiego zaufania — krytyka skupiała się m.in. na praktykach wzbogacania kontaktów poprzez pobieranie adresów domowych z publicznych baz danych, co wywołało zastrzeżenia obrońców prywatności. W 2024 roku oferta została rozszerzona o narzędzia do zarządzania wydarzeniami oraz „Shine” — funkcję do udostępniania zdjęć wspieraną przez AI — które jednak spotkały się z krytyką za przestarzały wygląd i również nie przyciągnęły masowej liczby użytkowników.

Sunshine zgromadziło łącznie 20 mln USD finansowania od funduszy takich jak Felicis, Norwest Venture Partners czy Unusual Ventures (co w przybliżeniu odpowiada 86 mln zł przy kursie ok. 4,3 zł za 1 USD). Po zamknięciu działalności inwestorzy otrzymali 10% udziałów w Dazzle, według słów Mayer. Założycielka otwarcie przyznaje, że problemy, które próbowała rozwiązać w Sunshine, były zbyt „przyziemne” i nie miały wystarczającej skali; brakowało też oczekiwanego poziomu dopracowania i dostępności produktu.

Mayer deklaruje, że wyciągnęła wnioski z porażek Sunshine i wykorzysta je przy budowie Dazzle, by stworzyć bardziej odporny i istotny produkt. Jej ambicje są duże: Mayer przypomina, że wcześniej pracowała w Google jako dwudziesty pracownik firmy, współtworząc wygląd wyszukiwarki oraz nadzorując rozwój Google Maps i AdWords. „Miałam rzadki przywilej bycia w dwóch firmach, które zmieniły sposób działania ludzi” — mówi Mayer — i wyraża aspirację, by ponownie stworzyć produkt o porównywalnym wpływie.

Dazzle ma wyjść z trybu ukrycia na początku przyszłego roku; do tego czasu Mayer i inwestorzy będą rozwijać prototypy i przygotowywać produkt do kontaktu z pierwszymi użytkownikami. Połączenie doświadczenia założycielki, wsparcia inwestorów specjalizujących się w konsumenckich markach oraz rosnącej gotowości rynku na rozwiązania AI stawia Dazzle w korzystnej pozycji, choć powodzenie przedsięwzięcia będzie zależeć od tego, czy tym razem uda się zrealizować obietnicę skali i użyteczności.

Share186Tweet116
Poprzedni artykuł

CISA ostrzega o aktywnie wykorzystywanej luce w NVR Digiever umożliwiającej zdalne wykonanie kodu

Polub nas i bądź na bieżąco

Ostatnie Wpisy

  • Nowy startup Marissa Mayer Dazzle pozyskał 8 mln USD w rundzie prowadzonej przez Kirsten Green z Forerunner 27 grudnia, 2025
  • CISA ostrzega o aktywnie wykorzystywanej luce w NVR Digiever umożliwiającej zdalne wykonanie kodu 27 grudnia, 2025
  • Krytyczna luka LangChain ujawnia tajne dane przez wstrzyknięcie podczas serializacji 27 grudnia, 2025
  • Xiaomi Watch 5 otrzymuje 1,54-calowy ekran OLED i obsługę eSIM 27 grudnia, 2025
  • Model SI może zwiększyć bezpieczeństwo liposukcji 27 grudnia, 2025

Informacje

  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Serwis
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • GSMINFO Serwis