Meizu, niegdyś znane głównie jako producent smartfonów, w ostatnich latach skupiło się na branży pojazdów elektrycznych. Teraz jednak dział smartfonów firmy zmienił właściciela i został przejęty przez Dreamsmart Group. Zmiana ta może oznaczać nowy rozdział w historii marki, która ponownie chce zaistnieć na globalnym rynku urządzeń mobilnych.
Podczas rozmowy z Gu Binbinem, dyrektorem wykonawczym Dreamsmart Group odpowiedzialnym za operacje zagraniczne, dowiedzieliśmy się, że Meizu z powodzeniem weszło na 30 nowych rynków międzynarodowych zaledwie w ciągu pierwszego roku swojej ekspansji. To znaczące osiągnięcie, biorąc pod uwagę wcześniejsze odejście firmy od sektora smartfonów. Nowy właściciel zamierza kontynuować rozwój marki i jeszcze bardziej zwiększyć jej obecność na arenie międzynarodowej.
Z pomocą finansową Dreamsmart, Meizu zyskało niezbędne środki na rozwój, produkcję i dystrybucję swoich nowych modeli. Obecne plany zakładają dalszą ekspansję na rynki Azji Południowo-Wschodniej, a następnie wejście na tereny Europy Środkowej i Wschodniej oraz Ameryki Łacińskiej. To ambitna strategia, która może uczynić z Meizu poważnego konkurenta dla uznanych marek w branży mobilnej.
Co ciekawe, Meizu intensywnie współpracuje z producentem samochodów Geely. Partnerstwo to ma ułatwić promocję urządzeń, ponieważ w niektórych regionach smartfony marki Meizu już teraz są sprzedawane razem z pojazdami Geely. Na początku nowe modele będą oferowane głównie poprzez sprzedaż internetową, lecz firma już teraz pracuje nad nawiązaniem współpracy z sieciami detalicznymi, co pozwoliłoby na dostępność urządzeń w sklepach stacjonarnych.
Tradycyjnie Meizu produkowało urządzenia w różnych przedziałach cenowych. Na rodzimym rynku chińskim obecne portfolio firmy obejmuje modele w cenach od około 400 zł do 2800 zł. Jednak na rynkach zagranicznych oferta cenowa jest bardziej ograniczona. Dreamsmart Group zamierza skoncentrować się na segmencie średniej półki cenowej, by stopniowo rozszerzać portfolio o tańsze i droższe modele w miarę wzrostu popularności marki.
Nowe urządzenia Meizu już zaczynają pojawiać się na rynku. Podczas targów MWC 2025 mogliśmy dostrzec model Meizu 22, który ma mieć swoją premierę w kwietniu. To dopiero początek ambitnych planów firmy, która chce powrócić do czołówki producentów smartfonów. Pozostaje pytanie, czy Meizu zdoła skutecznie konkurować z największymi graczami i odzyskać swoją dawną pozycję na rynku mobilnym.