Idealnym celem w Satisfactory jest fabryka perfekcyjnie zrównoważona: wszystko, co produkujesz, jest od razu zużywane i magazyny nie rosną. W praktyce zawsze zostają nadwyżki — właśnie po to powstał tzw. Awesome Sink: budynek służący do pozbywania się zbędnych przedmiotów, zamieniający je na bilety o różnej wartości w zależności od złożoności produktów.
Czym jest Awesome Sink?
Awesome Sink to opcjonalna budowla, do której możesz wyrzucać nadprodukcję. Za przekazane przedmioty otrzymujesz punkty, które kumulują się i pozwalają wydrukować bilety. Bilety z kolei wymieniasz w Awesome Shop na elementy kosmetyczne konstrukcji, przejścia, pojazdy i inne przedmioty. W sklepie znajdują się pozycje, które warto zdobyć, dlatego instalacja przynajmniej jednego Sinka w megafabryce jest rozsądnym krokiem. Pełna lista dostępnych przedmiotów i odpowiadające im wartości biletów znajduje się na oficjalnej wiki Satisfactory.
Jak działa Awesome Sink?
Do Sinka możesz wkładać przedmioty tak szybko, jak je dostarczą taśmy przenośnikowe — nie ma ograniczenia prędkości przyjmowania surowców. Możesz też postawić wiele Sinków w różnych częściach bazy; punkty zdobywane przez wszystkie jednostki sumują się i są współdzielone, a bilety możesz wydrukować z dowolnego Sinka w dowolnym momencie. Dlatego warto rozmieścić Sinki przy źródłach nadmiaru produkcji, żeby efektywnie zamieniać zapasy na bilety.
Większa złożoność przedmiotu przekłada się na więcej punktów. Przy tym koszt kolejnych biletów rośnie — im więcej już wygenerowałeś, tym droższy jest następny. Dla porównania: sztabka żelaza (Iron Ingot) daje zaledwie 2 punkty, kryształowy oscylator (Crystal Oscillator) — 3 072 punkty, a rakieta termicznego napędu (Thermal Propulsion Rocket) generuje ponad 370 000 punktów.
Jak maksymalnie wykorzystać Awesome Sink
Gdy podłączysz do Sinka szybkie taśmy, kluczowe staje się znalezienie właściwej relacji między liczbą punktów a prostotą produkcji. W praktyce oznacza to wybieranie takich elementów, które dają dużo punktów przy stosunkowo niskiej złożoności i szybkiej produkcji. Na wczesnym etapie gry dobrym wyborem bywają krzemionka (Silica) i Quickwire — ich produkcja jest szybka i daje dużo „surowca” do Sinka. W miarę postępu rozgrywki trzeba jednak pamiętać, że niektóre z tych surowców później będą potrzebne w przemyśle, więc opłaca się przechodzić na przedmioty o wyższej złożoności, kiedy fabryka już to umożliwia.
Są też ograniczenia: Sink nie przyjmuje niektórych typów przedmiotów, na przykład rzeczy konsumpcyjnych czy materiałów radioaktywnych, ale niemal wszystko inne, co potrafisz wytwarzać, można do niego przekazać.

