Apple Planet
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
No Result
View All Result
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi
sobota, 17 maja, 2025
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi
No Result
View All Result
Apple Planet
No Result
View All Result
Home Smartfony

Dlaczego filmy z YouTube w artykułach nie działają zgodnie z oczekiwaniami?

od Pan z ApplePlanet
13 grudnia, 2024
w Smartfony
0
Dlaczego filmy z YouTube w artykułach nie działają zgodnie z oczekiwaniami?
465
SHARES
1.5k
VIEWS
Udostępnij na FacebookuUdostępnij na Tweeterze

YouTube wprowadza zmiany w osadzaniu filmów na stronach – co to oznacza dla użytkowników?

Jeśli w ostatnim czasie zauważyłeś, że klikanie tytułu filmu osadzonego na stronie przestało działać, nie jest to przypadłość techniczna ani przypadek. YouTube wprowadził kluczowe zmiany w swoim systemie osadzania filmów, co znacząco wpływa na sposób, w jaki użytkownicy mogą korzystać z treści wideo na stronach trzecich. Decyzja ta wydaje się być podyktowana względami związanymi z partnerami biznesowymi oraz reklamodawcami platformy.

Dlaczego kliknięcie w tytuł osadzonego filmu już nie działa?

Tradycyjnie, filmy osadzone przy użyciu odtwarzacza YouTube pozwalały użytkownikom kliknąć w tytuł, co otwierało je bezpośrednio na platformie YouTube lub w aplikacji mobilnej. Teraz jednak, na niektórych stronach, ta funkcjonalność została usunięta, ograniczając tym samym interakcje użytkownika z osadzonym wideo. Jak się okazuje, zmiana ta jest powiązana z typem odtwarzacza, jaki dane witryny wybierają podczas osadzania filmów.

Strony internetowe mogą bowiem korzystać z dwóch różnych rodzajów odtwarzaczy: standardowego oraz YouTube Player for Publishers (PfP). Podczas gdy standardowy odtwarzacz pozwala na pełną integrację z YouTube, odtwarzacz PfP daje wydawcom większą kontrolę nad reklamami, które są wyświetlane wraz z filmami. Korzystając z PfP, wydawcy mogą sprzedawać własne reklamy, co często przekłada się na wyższe dochody w porównaniu do tych, które generuje standardowe rozwiązanie.

Nowa polityka YouTube: mniej brandingów, więcej kontroli nad reklamami

Na początku roku YouTube wprowadził istotną zmianę w odtwarzaczu PfP, usuwając z niego wszelkie brandingowe elementy związane z YouTube, w tym linki prowadzące do platformy. Decyzję tę potwierdziła rzeczniczka YouTube, Mariana De Felice, która w oficjalnym oświadczeniu wyjaśniła, że zmiana ta miała na celu ochronę interesów reklamodawców oraz partnerów platformy.

„Wydawcy wiadomości mogą wybierać pomiędzy standardowym odtwarzaczem YouTube a wersją zaprojektowaną specjalnie dla nich, która oferuje większą kontrolę nad reklamami, ale usuwa branding oraz linki prowadzące do YouTube” – tłumaczy De Felice. W praktyce oznacza to, że YouTube nie ma wglądu w rodzaj reklam emitowanych przez strony korzystające z odtwarzacza PfP, dlatego postanowił odciąć branding i funkcję przekierowywania.

Jak zmiana wpływa na użytkowników?

Decyzja spotkała się z mieszanymi uczuciami użytkowników. W wielu przypadkach możliwość otwierania osadzonych filmów na YouTube była niezwykle przydatna. Funkcja ta pozwalała, na przykład, na dodanie wideo do listy „Do obejrzenia później” – opcja niedostępna w odtwarzaczu PfP. Ponadto, dla wielu użytkowników YouTube to nie tylko platforma do oglądania treści, ale także miejsce społecznościowe, gdzie można komentować, subskrybować kanały czy korzystać z zaawansowanych funkcji.

Wprowadzone ograniczenia zniechęcają użytkowników, którzy tracą część funkcjonalności dobrze znanej z tradycyjnego odtwarzacza. Z perspektywy wydawców jest jednak jasne, że priorytetem są wyższe dochody z reklam, a nie wygoda widza.

Czy standardowy odtwarzacz jest rozwiązaniem?

Wprawdzie wydawcy mogą zdecydować się na powrót do standardowego odtwarzacza YouTube, co przywróciłoby brakujące funkcjonalności, ale w praktyce oznaczałoby to mniejsze zyski z reklam. Standardowy odtwarzacz podporządkowuje bowiem emisję reklam algorytmom YouTube, co często skutkuje niższymi stawkami dla właścicieli witryn.

Zatem, mimo że dostępne są rozwiązania kompromisowe, wydawcy preferują korzystanie z odtwarzacza PfP, aby zoptymalizować przychody. Niestety, oznacza to, że na razie użytkownicy muszą pogodzić się z brakiem pewnych funkcji, które wcześniej były standardem.

Co dalej?

Pomimo niezadowolenia części społeczności, decyzja YouTube wydaje się być przemyślanym krokiem w stronę ochrony swoich interesów i budowania lepszej współpracy z partnerami reklamowymi. Dla użytkowników oznacza to jednak konieczność dostosowania się do nowego sposobu korzystania z osadzonych wideo na stronach internetowych.

Jak wpłyną te zmiany w dłuższej perspektywie? Tego jeszcze nie wiadomo, ale jedno jest pewne – dynamiczny rozwój reklam i nowych modeli współpracy wydawców z YouTube będzie miał coraz większy wpływ na sposób, w jaki korzystamy z tej popularnej platformy wideo.

Share186Tweet116
Poprzedni artykuł

Gemini potrafi teraz podsumowywać zawartość całych folderów na Dysku Google

Następny artykuł

Mpox ogłoszono globalnym zagrożeniem zdrowia po raz drugi w 2024 roku

Następny artykuł
Mpox ogłoszono globalnym zagrożeniem zdrowia po raz drugi w 2024 roku

Mpox ogłoszono globalnym zagrożeniem zdrowia po raz drugi w 2024 roku

Zapraszamy

Polub nas i bądź na bieżąco

Ostatnie Wpisy

  • Problemy z Apple Pay, Apple Card i aplikacją Wallet: użytkownicy zgłaszają awarie 17 maja, 2025
  • Niezbędne funkcje bezpieczeństwa iPhone’a, które warto znać w sytuacjach awaryjnych 17 maja, 2025
  • Przełomowy iPhone z okazji 20-lecia – Apple szykuje zupełnie nową konstrukcję na 2027 rok 17 maja, 2025
  • Brak oficjalnego potwierdzenia prac nad słuchawkami nausznymi, ale wiadomo, kiedy mogą się pojawić 17 maja, 2025
  • Recenzja smartfona Samsung Galaxy S25 Edge – pierwsze wrażenia 17 maja, 2025

Informacje

  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi