Nowe funkcje iOS 18.2 wspierają odnajdywanie zgubionego bagażu z pomocą linii lotniczych
W najnowszej aktualizacji systemu iOS 18.2, Apple wprowadziło innowacyjne usprawnienia w aplikacji „Find My”, które spotkały się z dużym zainteresowaniem w sektorze lotniczym. Kilkanaście linii lotniczych, takich jak British Airways, Lufthansa, Aer Lingus i inne, wdrożyło już wsparcie dla nowej funkcji udostępniania lokalizacji przedmiotów. Dzięki temu użytkownicy iPhone’ów mogą znacznie łatwiej odzyskać zgubiony bagaż.
Współpraca Apple z liniami lotniczymi
Obecnie aż 14 linii lotniczych wspiera nowe protokoły umożliwiające lokalizację zagubionego bagażu przy użyciu funkcji „Find My”. Wśród wspierających przewoźników znajdują się m.in. United, Delta, Air Canada, Air New Zealand, Turkish Airlines, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Swiss International Airlines, Eurowings oraz Iberia Airlines. Wdrożenie tej funkcji pokazuje, jak nowoczesne technologie mogą zmienić sposób, w jaki podróżujemy i rozwiązujemy problemy związane ze zgubionym mieniem.
Jak działa funkcja udostępniania lokalizacji przedmiotów w iOS 18.2?
Aktualizacja iOS 18.2 przyniosła użytkownikom funkcję „Udostępnianie lokalizacji przedmiotu”, dzięki której można stworzyć specjalny link umożliwiający śledzenie zgubionego przedmiotu. Ten link można otworzyć nawet na urządzeniach innych niż Apple – wystarczy przeglądarka internetowa. Oznacza to, że nawet osoby z urządzeniami Android mogą pomóc w zlokalizowaniu zguby.
Użytkownicy mogą korzystać z tej funkcji np. w przypadku zagubionego bagażu. Linie lotnicze, które wspierają to rozwiązanie, mają odpowiednio przeszkolony personel, który wie, jak wykorzystać „Find My” do odnalezienia zgubionych przedmiotów i zwrócenia ich właścicielowi.
Prywatność i bezpieczeństwo danych
Apple zadbało również o bezpieczeństwo i prywatność użytkowników. Każdy udostępniany link jest szyfrowany end-to-end i anonimowy. Ani Apple, ani producenci akcesoriów nie mają dostępu do danych lokalizacyjnych przedmiotu. Co więcej, linki są tymczasowe – wygasają automatycznie po upływie jednego tygodnia, a także wtedy, gdy użytkownik odzyska swoją zgubę lub zdecyduje się zakończyć proces udostępniania lokalizacji.
Funkcja umożliwia również podgląd liczby osób, które otworzyły link, co daje użytkownikowi pełną kontrolę nad procesem odzyskiwania zgubionego przedmiotu.
Planowane wsparcie kolejnych linii lotniczych
Apple nie osiada na laurach i prowadzi rozmowy z kolejnymi przewoźnikami. W najbliższym czasie wsparcie dla funkcji „Find My” ma zostać wprowadzone u takich gigantów branży lotniczej jak Qantas, Virgin Atlantic, Singapore Airlines i KLM Royal Dutch Airlines. To oznacza coraz większe możliwości korzystania z tej technologii na całym świecie, co rewolucjonizuje proces lokalizacji bagażu na lotniskach i w czasie podróży.
Nowa era w podróży lotniczej dzięki technologii
Wprowadzenie funkcji udostępniania lokalizacji przedmiotów w iOS 18.2 to dowód na to, jak technologia może wpłynąć na poprawę komfortu i bezpieczeństwa podróżnych. Współpraca Apple z liniami lotniczymi jest krokiem w kierunku uczynienia podróży mniej stresującymi. Gubienie bagażu to jedno z najczęstszych problemów pasażerów, a nowa funkcja „Find My” skutecznie pomaga je rozwiązać. W połączeniu z zaangażowanymi liniami lotniczymi, możemy spodziewać się znacznie łatwiejszego życia dla podróżnych w najbliższej przyszłości.