Valve oficjalnie wprowadziło na rynek nową funkcję o nazwie Steam Game Recording, umożliwiającą graczom nagrywanie i udostępnianie rozgrywki. Funkcja jest dostępna na różnych platformach, w tym PC, Mac oraz Steam Deck, a niedawno wyszła z fazy beta testów, stając się dostępna dla wszystkich użytkowników za pośrednictwem klienta Steam.
Rozbudowane możliwości nagrywania
Steam Game Recording oferuje zarówno opcję ręcznego, jak i automatycznego nagrywania. Ręczne nagrywanie można uruchomić za pomocą konfigurowalnego skrótu klawiszowego, co pozwala użytkownikom na pełną kontrolę nad tym, kiedy chcą rozpocząć lub zakończyć rejestrowanie rozgrywki. Dodatkowo, w zakładce „Nagrywanie Gier” w ustawieniach Steam, użytkownicy mogą dostosować długość nagrania, jego jakość oraz ustawić limity przechowywania danych, co pozwala na pełne dopasowanie funkcji do indywidualnych potrzeb.
Funkcja ta domyślnie jest wyłączona, co oznacza, że gracze muszą ręcznie ją aktywować w ustawieniach Steam. To podejście zapewnia, że użytkownicy, którzy nie chcą nagrywać swoich gier, nie będą musieli martwić się o dodatkowe zużycie zasobów systemowych.
Kompatybilność i prywatność
Nagrywanie gier w Steam działa ze wszystkimi tytułami, które obsługują nakładkę Steam, w tym również z grami spoza oficjalnej biblioteki Steam. To dużą zaleta, gdyż umożliwia użytkownikom nagrywanie szerokiej gamy gier, niezależnie od ich źródła. Valve zadbało również o aspekty prywatności – nagrywane są jedynie okna gier, co zapobiega przypadkowemu zarejestrowaniu innych elementów pulpitu, dzięki czemu użytkownicy mogą mieć pewność, że ich prywatność pozostaje nienaruszona.
Oprócz samego nagrywania, funkcja oferuje podstawowe narzędzia edycyjne, które pozwalają na wstępne przycięcie materiału oraz zarządzanie nim na osi czasu. Po zakończeniu edycji, nagrane materiały mogą być bezpośrednio udostępnione w społeczności Steam lub wyeksportowane do plików MP4, co daje większą elastyczność w ich dalszej obróbce i dystrybucji.
Koniec wsparcia dla starszych systemów macOS
Warto również zwrócić uwagę na istotną zmianę w nowej wersji Steam – Valve zakończyło wsparcie dla systemów macOS 10.13 High Sierra i 10.14 Mojave. To oznacza, że użytkownicy tych wersji systemu nie będą już otrzymywali aktualizacji ani poprawek bezpieczeństwa dla klienta Steam. Decyzja ta jest zgodna z wcześniejszymi zapowiedziami Valve i uzasadniona jest faktem, że większość użytkowników Maców przeszła już na nowsze wersje systemu macOS, co minimalizuje wpływ tej decyzji na społeczność graczy.
Podsumowanie
Nowa funkcja nagrywania gier w Steam to długo oczekiwane narzędzie, które z pewnością zyska uznanie wśród graczy, streamerów i twórców treści wideo. Dzięki elastyczności ustawień, wsparciu dla szerokiej gamy gier oraz dbałości o prywatność użytkowników, Valve po raz kolejny dostarcza funkcję, która podnosi komfort użytkowania swojej platformy. Chociaż zakończenie wsparcia dla starszych wersji macOS może być pewnym problemem dla nielicznych użytkowników, to większość graczy korzystających z nowszych systemów z pewnością doceni nowe możliwości, jakie oferuje Steam Game Recording.