Apple Planet
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
No Result
View All Result
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi
niedziela, 18 maja, 2025
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi
No Result
View All Result
Apple Planet
No Result
View All Result
Home Sztuczna inteligencja AI

Visa wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby płatności były bardziej spersonalizowane i bezpieczne

od Pan z ApplePlanet
18 maja, 2025
w Sztuczna inteligencja AI
0
465
SHARES
1.5k
VIEWS
Udostępnij na FacebookuUdostępnij na Tweeterze

Płatności zbliżeniowe stają się jeszcze bardziej inteligentne i bezpieczne – wszystko dzięki sztucznej inteligencji. Visa, jako globalny lider w dziedzinie usług finansowych, intensywnie wdraża rozwiązania AI, aby zwiększyć ochronę przed oszustwami, poprawić personalizację ofert dla klientów i wprowadzić zupełnie nową jakość tzw. „agentycznego” handlu. W centrum tych działań znajduje się zaawansowana technologia, która każdego dnia przetwarza setki miliardów transakcji i odpowiada za bezpieczeństwo miliardów użytkowników na całym świecie.

Na temat przełomowych inicjatyw Visy opowiedziała Sarah Laszlo, dyrektor ds. platformy machine learning w firmie, podczas podcastu poświęconego sztucznej inteligencji. Jak tłumaczy, nawet niewielkie ulepszenia technologiczne mogą przynosić gigantyczne efekty w skali całej sieci transakcyjnej. Visa wykrywa i zapobiega oszustwom o wartości sięgającej aż 40 miliardów dolarów rocznie. Mimo już bardzo skutecznych systemów zabezpieczeń, każda poprawa modelu AI oznacza dziesiątki milionów dolarów zaoszczędzonych na stratach finansowych. To doskonały przykład, jak technologia może stać się realną tarczą ochronną dla konsumentów i instytucji finansowych.

Sztuczna inteligencja nie tylko ochrania, ale również personalizuje doświadczenie klienta. Dzięki algorytmom uczenia maszynowego Visa dostarcza trafniejsze oferty, reklamy i sugestie zakupowe dopasowane do indywidualnych potrzeb użytkowników. W tym celu firma wykorzystuje unikalne zbiory danych, które pozwalają przewidywać preferencje poszczególnych klientów. Jednak w dobie rosnącej troski o prywatność danych osobowych, istotną rolę gra sposób, w jaki informacje te są przetwarzane. Laszlo podkreśla, że kluczem jest stosowanie tzw. zanonimizowanych reprezentacji użytkowników – tzw. „embeddingów”, które pozwalają algorytmom uczyć się upodobań klientów bez ujawniania ich tożsamości.

Visa patrzy także daleko w przyszłość w kierunku rozwoju agentycznego handlu (ang. agentic commerce). To nowy model, w którym inteligentne agenty AI, posiadające dostęp do danych płatniczych, mogą w pełni autonomicznie obsługiwać transakcje dla użytkownika. Przykładowo, agent AI może samodzielnie zarezerwować bilety lotnicze czy hotelowe zgodnie z preferencjami klienta – wystarczy odpowiednia komenda. Takie rozwiązania już dziś są blisko wdrożenia dzięki szybko rozwijającej się technologii agentów konwersacyjnych.

W przedsięwzięciach opartych na AI szczególne znaczenie mają dobre praktyki wdrożeniowe. Sarah Laszlo dzieli się własnymi doświadczeniami, polecając m.in. otwarte modele typu open source i ścisłą współpracę między zespołami odpowiedzialnymi za technologię oraz za zarządzanie ryzykiem. Jeden z ciekawszych przypadków użycia AI w firmie to konwersja przestarzałego kodu do nowoczesnego Pythona – proces przeprowadzony przy pomocy modelu GPT-4. Tylko jeden inżynier był w stanie przeprowadzić 50 takich konwersji w ciągu jednego kwartału, co zaoszczędziło firmie ponad 5 milionów dolarów. To dowód na to, że generatywna AI może przynosić wymierne efekty również w obszarach back-endowych i infrastrukturalnych, które zwykle są niewidoczne dla przeciętnego użytkownika.

Przyszłość płatności to nie tylko wygoda, lecz także bezpieczeństwo i elastyczność. W oparciu o sztuczną inteligencję Visa toruje drogę do nowej ery usług finansowych – bardziej dostosowanych do potrzeb klienta, bardziej odpornych na zagrożenia i bardziej zautomatyzowanych niż kiedykolwiek wcześniej. W erze transformacji cyfrowej, AI staje się nie tylko technologicznym dodatkiem, ale fundamentem ewolucji całej branży finansowej.

Share186Tweet116
Poprzedni artykuł

Apple po raz czwarty z rzędu najcenniejszą marką na świecie według rankingu BrandZ 2025

Zapraszamy

Polub nas i bądź na bieżąco

Ostatnie Wpisy

  • Visa wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby płatności były bardziej spersonalizowane i bezpieczne 18 maja, 2025
  • Apple po raz czwarty z rzędu najcenniejszą marką na świecie według rankingu BrandZ 2025 17 maja, 2025
  • Ultracienki iPhone 17 Air z nową technologią baterii może zadebiutować już we wrześniu 17 maja, 2025
  • Problemy z działaniem Apple Pay, Apple Card i aplikacji Wallet – awaria już usunięta 17 maja, 2025
  • Promocje: Galaxy S25 Edge już w przedsprzedaży — rywalizuje z S25 Ultra, OnePlus 13 i Poco F7 Ultra 17 maja, 2025

Informacje

  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi