Apple Planet
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
No Result
View All Result
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi
czwartek, 15 maja, 2025
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi
No Result
View All Result
Apple Planet
No Result
View All Result
Home Smartfony

Nowa strategia reklamowa YouTube celowo psuje najlepsze momenty filmów

od Pan z ApplePlanet
15 maja, 2025
w Smartfony
0
Nowa strategia reklamowa YouTube celowo psuje najlepsze momenty filmów
465
SHARES
1.5k
VIEWS
Udostępnij na FacebookuUdostępnij na Tweeterze

YouTube po raz kolejny eksperymentuje z nowymi pomysłami na wyświetlanie reklam, tym razem sięgając po rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Najnowszy pomysł platformy to innowacyjny format reklamowy nazwany „Peak Points”, czyli „Punkty Kulminacyjne”. Jak sama nazwa wskazuje, reklamy te będą pojawiać się dokładnie wtedy, gdy wideo osiąga swój najbardziej emocjonujący lub angażujący moment. Wykorzystując technologię sztucznej inteligencji Google Gemini, YouTube identyfikuje fragmenty nagrań, które budzą najwięcej emocji — a następnie przerywa je reklamą.

To podejście może z perspektywy reklamodawców wydawać się znakomitym rozwiązaniem. Przecież użytkownik w największym napięciu, najbardziej zaangażowany i skoncentrowany na ekranie — to doskonały moment, by przykuć jego uwagę reklamą. Niestety, z punktu widzenia widza takie praktyki wyglądają znacznie mniej atrakcyjnie. Przerywanie kulminacyjnych scen — jak np. oświadczyny w nagraniu z wesela — może być wyjątkowo frustrujące. W efekcie oglądający są zmuszeni do przerwania emocjonalnego momentu tylko po to, by zobaczyć promocyjny materiał wideo.

Aktualnie nie wiadomo jeszcze, czy reklamy „Peak Points” będą możliwe do pominięcia, czy też skazani będziemy na ich pełne odtwarzanie. YouTube nie zdradziło jeszcze szczegółów dotyczących tej kwestii, co może oznaczać, że użytkownicy będą musieli przekonać się o tym na własnej skórze. Wprowadzenie tej funkcji może wzbudzić kontrowersje wśród widzów, zwłaszcza tych, którzy i tak narzekają na rosnącą liczbę przerywników reklamowych na platformie.

Warto przy tym zauważyć, że YouTube jak zwykle posiada rozwiązanie dla wszystkich, którym nowy pomysł nie przypadnie do gustu — mowa oczywiście o YouTube Premium. Płatna subskrypcja, która usuwa wszystkie reklamy, jawi się jako „ratunek” od problemu, który sama platforma kreuje. Subskrypcja kosztująca obecnie ok. 36 zł miesięcznie — lub więcej, w zależności od planu — staje się coraz bardziej kusząca dla tych, którzy cenią sobie płynność w oglądaniu treści.

Nowy format reklam pod nazwą „Peak Points” to kolejny przykład na to, jak YouTube balansuje pomiędzy chęcią zwiększenia zysków z reklam a komfortem użytkowników. Jeśli nowy system doprowadzi do jeszcze większego wzrostu presji na wykupienie abonamentu Premium, może to mieć poważne konsekwencje dla percepcji platformy przez jej użytkowników. Czas pokaże, czy strategia YouTube okaże się skuteczna, czy też wzbudzi tak dużą falę krytyki, że firma będzie zmuszona się z niej wycofać. Na razie jedno jest pewne — reklamy na YouTube właśnie wkroczyły na zupełnie nowy poziom inwazyjności.

Share186Tweet116
Poprzedni artykuł

OnePlus zapowiada dwa nowe telefony z serii Ace – poznaj zastosowane procesory

Następny artykuł

Przetestowałem nowe narzędzie AI na TikToku — teraz mój kot ma dwie głowy. Pomocy!

Następny artykuł
Przetestowałem nowe narzędzie AI na TikToku — teraz mój kot ma dwie głowy. Pomocy!

Przetestowałem nowe narzędzie AI na TikToku — teraz mój kot ma dwie głowy. Pomocy!

Zapraszamy

Polub nas i bądź na bieżąco

Ostatnie Wpisy

  • Bezpłatny dostęp do MLS Season Pass dla klientów Xfinity 15 maja, 2025
  • Wiosenne wyprzedaże w Verizon i Samsung – okazje na iPhone’y, iPady i akcesoria 15 maja, 2025
  • CarPlay Ultra od Apple trafia do pierwszych samochodów – znamy producentów, którzy wdrożą nowy system 15 maja, 2025
  • DeepMind ogłasza, że jego najnowsze narzędzie AI świetnie radzi sobie z zadaniami z matematyki i nauk ścisłych 15 maja, 2025
  • OpenAI rozważa budowę centrów danych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich 15 maja, 2025

Informacje

  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi