Apple Planet
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
No Result
View All Result
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi
niedziela, 11 maja, 2025
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi
No Result
View All Result
Apple Planet
No Result
View All Result
Home Smartfony

Samsung przejmuje właściciela marek Bowers & Wilkins, Denon i Boston Acoustics

od Pan z ApplePlanet
7 maja, 2025
w Smartfony
0
Samsung przejmuje właściciela marek Bowers & Wilkins, Denon i Boston Acoustics
470
SHARES
1.5k
VIEWS
Udostępnij na FacebookuUdostępnij na Tweeterze

W 2017 roku Samsung dokonał strategicznego przejęcia koncernu Harman International, zyskując tym samym dostęp do wielu cenionych marek audio, takich jak Harman Kardon, AKG, Bang & Olufsen oraz JBL. Te brandy od lat zajmują silną pozycję na rynku sprzętu audio – zarówno słuchawek, urządzeń domowych jak i systemów car audio, co doskonale współgra z długofalową strategią elektronicznego giganta z Korei Południowej. Teraz Samsung idzie o krok dalej, rozszerzając swoje imperium w świecie dźwięku za sprawą nowego przejęcia – Harman, jako jego spółka zależna, przejmie Sound United, jednostkę należącą do amerykańskiej firmy Masimo.

Sound United to kolekcja renomowanych marek, które z biegiem lat same rosły w siłę poprzez akwizycje kolejnych firm. W jej portfolio znajdują się tak legendarne nazwy jak Denon, Bowers & Wilkins czy Boston Acoustics. Ta ostatnia znana jest m.in. z produkcji wyposażenia audio OEM dla znanych producentów samochodów. Przejęcie tej grupy nie tylko zwiększy zasięg rynkowy Harman, ale również wzmocni pozycję Samsunga w segmencie premium użytkowego sprzętu audio.

W przeszłości niektóre słuchawki Samsunga, jak choćby pierwsze modele Galaxy Buds, sygnowane były hasłem „Sound by AKG” – w ten sposób wykorzystywano potencjał jednej z marek pozyskanych poprzez zakup Harman. Tymczasem nowe modele Galaxy Buds3 nie posiadają już wspomnianego oznaczenia. Rodzi się pytanie, czy miejsce AKG zastąpi kolejna marka audio z nowego katalogu przejęć? Może to być Denon czy Bowers & Wilkins, znane ze swojej wyjątkowej jakości dźwięku i rozpoznawalne na całym świecie. Jednak na ewentualne zmiany poczekamy przynajmniej do premiery kolejnych urządzeń mobilnych i słuchawek.

Samsung podpisał kontrakt o wartości 350 milionów dolarów (około 1,4 miliarda złotych), który – po uzyskaniu wymaganych zgód regulacyjnych – powinien zostać sfinalizowany do końca bieżącego roku. W uzasadnieniu transakcji firma podkreśla, że przejęcie to znacznie wzmocni sektor „lifestyle audio” w ramach Harmana i uczyni z niego światowego lidera rynku konsumenckiego sprzętu audio.

Według prognoz, rynek tego rodzaju sprzętu ma wzrastać z obecnych 60,8 miliarda dolarów do 70 miliardów dolarów w 2029 roku. Samsung zamierza być siłą napędową tego wzrostu, oferując użytkownikom rozwiązania łączące najwyższą jakość dźwięku z nowoczesnym stylem życia i innowacyjną technologią.

Ciekawostką jest fakt, że firma Masimo, sprzedająca właśnie Sound United, nadal pozostaje w centrum uwagi technologicznego świata z innego powodu – prowadzi aktualnie zaciętą batalię patentową z Apple, dotyczącą technologii monitorowania zdrowia wykorzystywanej w Apple Watchach. Tym samym sprzedaż działu audio może stanowić dla Masimo krok w kierunku skupienia wysiłków na rynku medycznym i prawnym.

Dla konsumentów oznacza to jeszcze więcej synergii między światem mobilnych technologii a audio klasy premium. W przyszłości możemy się spodziewać jeszcze lepszej integracji produktów Samsunga z zaawansowanym brzmieniem marek takich jak Denon czy Bowers & Wilkins – zarówno w słuchawkach, telewizorach, jak i systemach samochodowych. Globalny wyścig o serca (i uszy) użytkowników trwa.

Share188Tweet118
Poprzedni artykuł

Sony ujawnia datę premiery smartfona Xperia 1 VII – debiut już wkrótce

Następny artykuł

Microsoft prezentuje Surface Pro 12 i Surface Laptop 13

Następny artykuł
Microsoft prezentuje Surface Pro 12 i Surface Laptop 13

Microsoft prezentuje Surface Pro 12 i Surface Laptop 13

Zapraszamy

Polub nas i bądź na bieżąco

Ostatnie Wpisy

  • Udostępnianie grup kart w Safari na macOS – prosty sposób na wspólną pracę i planowanie 11 maja, 2025
  • Apple udostępnia wersje RC systemów watchOS 11.5, visionOS 2.5 i tvOS 18.5 testerom beta 11 maja, 2025
  • Apple odnawia dwie popularne komedie – „Trying” i „The Studio” wracają z nowymi sezonami na Apple TV+ 11 maja, 2025
  • Co nowego w iOS 18.5 — funkcje, poprawki i data premiery 11 maja, 2025
  • Odnowione modele iPhone’a 15 dostępne w oficjalnym sklepie Apple w Wielkiej Brytanii 11 maja, 2025

Informacje

  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi