Assassin’s Creed Shadows dostępne na Maca – nowy rozdział w historii serii
Długo wyczekiwany tytuł z serii Assassin’s Creed, Shadows, jest już dostępny na Maca. To pierwsza odsłona franczyzy, która trafia na macOS równocześnie z premierą na PlayStation 5, komputerach z systemem Windows i Xboxie. To przełomowy moment dla graczy korzystających z komputerów Apple, którzy od teraz mogą cieszyć się premierowym wydaniem gry bez konieczności czekania na późniejszy port.
Osadzona w XVI-wiecznej Japonii, produkcja jest pełnoprawnym członkiem głównej serii Assassin’s Creed i stanowi bezpośrednią kontynuację Assassin’s Creed Mirage. W grze wciąż trwa konflikt pomiędzy Bractwem Asasynów a Zakonem Templariuszy, a gracze mają okazję wcielić się w dwie postacie – shinobi o imieniu Fujibayashi Naoe oraz samuraja Yasuke. Każdy z bohaterów posiada unikalny styl rozgrywki, co pozwala na jeszcze głębsze zanurzenie się w fascynującym japońskim świecie.
Fujibayashi Naoe to mistrzyni skrytobójstwa, której umiejętności opierają się na cichej eliminacji przeciwników oraz ukrywaniu się w cieniu. Z kolei Yasuke skupia się na bezpośrednich starciach, wykorzystując umiejętności walki wręcz i potężny arsenał zarówno broni białej, jak i ciężkiej zbroi. Gracze będą naprzemiennie wcielać się w obie postacie, poznając historię z różnych perspektyw i wykonując misje dostosowane do ich unikalnych zdolności.
Assassin’s Creed Shadows oferuje ogromny otwarty świat z dynamicznym systemem pogody oraz zmieniającymi się porami roku. Podczas eksploracji można natknąć się na tętniące życiem zamkowe miasta, ruchliwe porty, sielskie krajobrazy i spokojne świątynie. Tak różnorodne środowisko nie tylko uatrakcyjnia rozgrywkę, ale również wpływa na sposoby podejścia do misji, zapewniając dodatkową głębię strategiczną.
Aby zagrać w Assassin’s Creed Shadows na urządzeniu Apple, wymagany jest Mac z układem Apple Silicon. Gra została przystosowana do możliwości nowoczesnych chipów, a posiadacze komputerów wyposażonych w procesory M3 i M4 mogą cieszyć się obsługą ray tracingu w czasie rzeczywistym, co podnosi realizm oświetlenia i cieni w grze.
Grę można zakupić w Mac App Store w cenie 70 dolarów. Jej premiera na Maca wpisuje się w trend coraz szerszej dostępności dużych produkcji na urządzeniach Apple – w tym miesiącu na macOS zadebiutowały również Resident Evil 3 oraz Palworld, a już w przyszłym tygodniu pojawi się Control: Ultimate Edition. Wszystko wskazuje na to, że użytkownicy Maców mogą spodziewać się jeszcze większej liczby wysokobudżetowych gier w przyszłości.