Apple Planet
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
No Result
View All Result
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi
piątek, 9 maja, 2025
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi
No Result
View All Result
Apple Planet
No Result
View All Result
Home Smartfony

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji krytykuje Apple za zasady dotyczące przeglądarek

od Pan z ApplePlanet
14 marca, 2025
w Smartfony
0
Brytyjski Urząd ds. Konkurencji krytykuje Apple za zasady dotyczące przeglądarek
466
SHARES
1.5k
VIEWS
Udostępnij na FacebookuUdostępnij na Tweeterze

Wielka Brytania krytykuje Apple za politykę przeglądarek na iOS

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) opublikował swój ostateczny raport dotyczący śledztwa w sprawie przeglądarek mobilnych oraz usług grania w chmurze. Margot Daly, przewodnicząca niezależnej grupy dochodzeniowej CMA, stwierdziła, że konkurencja pomiędzy różnymi przeglądarkami mobilnymi nie funkcjonuje w odpowiedni sposób, co hamuje innowacje w Wielkiej Brytanii.

Śledztwo wykazało, że użytkownicy nie mają faktycznej swobody wyboru przeglądarki internetowej, co ogranicza konkurencyjność na rynku. Stało się to szczególnie widoczne w przypadku systemu iOS, gdzie Apple wymaga, aby wszystkie przeglądarki korzystały z silnika WebKit, który napędza Safari. Ograniczenie to uniemożliwia rywalizującym przeglądarkom pełne zaprezentowanie swoich możliwości i wprowadzenie innowacyjnych funkcji, które mogłyby zmienić sposób przeglądania internetu na urządzeniach mobilnych.

Kolejnym krokiem będzie trwające od stycznia br. dochodzenie CMA, mające na celu ustalenie, czy Apple i Google powinny otrzymać status firm o strategicznym znaczeniu rynkowym (SMS) w ramach nowego reżimu konkurencji na rynkach cyfrowych w Wielkiej Brytanii. Dochodzenie w tej sprawie ma zakończyć się jeszcze w tym roku. Jeśli Apple i Google zostaną sklasyfikowane jako firmy o statusie SMS, CMA będzie mogło nakładać na nie prawnie wiążące wymagania dotyczące ich działalności lub podejmować działania prokonkurencyjne, mające na celu rozbicie ich dominacji.

Raport jasno wskazuje, że jeśli Apple i Google otrzymają status SMS, CMA powinno rozważyć interwencje mające na celu poprawę konkurencyjności na rynku przeglądarek mobilnych. Do możliwych działań należałoby na przykład umożliwienie użytkownikom łatwego wyboru preferowanej przeglądarki oraz usunięcie ograniczeń, które obecnie blokują konkurencyjne przeglądarki od wprowadzania nowych funkcji.

Choć raport odnosi się zarówno do Apple, jak i Google, to sytuacja na Androidzie jest znacząco inna. Google nie narzuca bowiem wymogu korzystania wyłącznie z jednego silnika przeglądarek, co umożliwia większą swobodę wyboru i innowacji na tej platformie. W związku z tym raport sugeruje, że działania naprawcze powinny dotyczyć głównie polityki Apple.

Co ciekawe, raport nie zaleca żadnych dalszych działań w zakresie usług grania w chmurze, które były drugim obszarem badanym przez CMA w ramach tego dochodzenia. Tym samym temat ten został oficjalnie zamknięty.

Śledztwo, które zakończyło się tym raportem, rozpoczęło się już w 2021 roku, ale dopiero teraz – po niemal czterech latach – udało się dojść do wniosków, które dla wielu obserwatorów rynku były oczywiste od dawna. W nadchodzących miesiącach okaże się, czy brytyjski regulator faktycznie zdecyduje się na wprowadzenie konkretnych działań, które mogłyby wymusić zmiany w polityce Apple.

Źródło

Share186Tweet117
Poprzedni artykuł

Jak wybrać zdrowszy chleb bezglutenowy

Następny artykuł

Google oficjalnie wprowadza Gemini z funkcją personalizacji

Następny artykuł
Google oficjalnie wprowadza Gemini z funkcją personalizacji

Google oficjalnie wprowadza Gemini z funkcją personalizacji

Zapraszamy

Polub nas i bądź na bieżąco

Ostatnie Wpisy

  • Jak Apple Vision Pro pomaga tworzyć i zachowywać rodzinne wspomnienia na Dzień Matki 8 maja, 2025
  • Apple pracuje nad okularami inteligentnymi z własnym chipem, które mają konkurować z Meta Ray-Ban 8 maja, 2025
  • AirPods i Apple Watch z kamerą mogą trafić na rynek w 2027 roku 8 maja, 2025
  • Google wykorzystuje sztuczną inteligencję w Chrome, by skuteczniej chronić przed oszustwami internetowymi 8 maja, 2025
  • Bezpłatny sześciomiesięczny dostęp do Uber One dla posiadaczy Apple Card 8 maja, 2025

Informacje

  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Apple
  • Sztuczna inteligencja AI
  • Smartfony
  • Nauka i technika
  • Komputery & Tablety
  • Security
  • Nowinki
    • Recenzje
    • Poradniki
    • iDared Serwis
      • Serwis iPhone
      • Serwis MacBook
      • Serwis Telefonów Samsung
      • Serwis Telefonów Xiaomi