Posiadanie sprzętu Apple, czy inne, który został wyposażony w system Windows 10 daje nam możliwość synchronizacji z iPhone. Wystarczy nam do tego odpowiedni kabel USB oraz odpowiednia aplikacja (dla Windowsa będzie to na przykład iTunes). Niestety czasami zdarzają się sytuacje, gdy nasz komputer nie widzi iPhone’a jako dysku. Co w takich przypadkach robić? Jak sobie poradzić z problemem? Mamy garść przydatnych informacji, które mogą pomóc w rozwiązaniu problemu. Zapoznaj się z nimi koniecznie!
Komputer nie widzi iPhone’a – jakie kroki podjąć na początku?
Niektórzy z nas są z natury panikarzami, więc od razu myślą o szukaniu profesjonalnej pomocy. Jednak warto się z tym wstrzymać, ponieważ czasami rozwiązanie problemy może być prostsze, niż nam się wydaje. Co w takim razie powinniśmy zrobić? Na pewno warto odłączyć iPhone’a i podłączyć go ponownie lub sprawdzić, czy na iPhonie wybraliśmy opcję „Zaufaj temu komputerowi”. Co więcej, warto też sprawdzić, czy kabel USB został przez nas prawidłowo wpięty, a jeśli i to nie pomoże, to warto wypróbować wszystkie inne porty USB. Czasami wina leży po stronie uszkodzonego USB, więc warto sprawdzić, czy działa na innym komputerze lub po prostu zmienić kabel na inny. Dodatkowo nie zaszkodzi wyczyścić złącza kabla, które wchodzi do iPhone’a lub uruchomić ponownie komputer i iPhone’a.
Komputer nie widzi iPhone’a a aktualizacja oprogramowania
Jeśli czynności, o których wspomnieliśmy wyżej nie pomogły, a nasz komputer nadal nie widzi iPhone’a, to trzeba pomyśleć o innych sposobach. Jakich dokładnie? Na pewno aktualizacja oprogramowania może okazać się pomocna, zwłaszcza jeśli nie wykonywaliśmy jej dawno. Dlaczego? Okazuje się, że jeśli mamy nieaktualne oprogramowanie na systemie Windows, czy na macOS, to nasz sprzęt może nie widzieć iPhone’a. W takim razie, aby ustalić, czy faktycznie problem leży po tej stronie, warto je wykonać jak najszybciej.
Jak to zrobić? Wystarczy kliknąć Uaktualnienia oprogramowania. Jeśli jakieś uaktualnienia nas ominęły, to nam się wyświetlą i będziemy mogli je pobrać, a następnie zainstalować. Jeśli okaże się, że nasz sprzęt ma aktualny system, to problemu należy szukać gdzie indziej.
iTunes nie widzi iPhone’a – aktualizacja aplikacji na komputerze
Czasami za problemy z niewykrywaniem iPhone’a odpowiada przestarzała aplikacja iTunes. Jeśli my korzystamy z takiej, to możemy zobaczyć komunikat o nieznanym błędzie lub błędzie OxE. Aby go wyeliminować, to warto jak najszybciej wykonać aktualizacje aplikacji iTunes do nowszej wersji.
Aby zaktualizować iTunes na komputerze Mac wystarczy wejść w aplikację App Store, kliknąć Uaktualnienia w górnej części okna, a następnie wyświetlą nam się dostępne uaktualnienia aplikacji iTunes. Później wystarczy kliknąć Instaluj.
Jeśli korzystamy z komputera z systemem Windows, to przede wszystkim zawsze należy ściągać iTunes ze sklepu Microsoft Store. Aplikacje tutaj najczęściej aktualizują się automatycznie, ale jeśli ustawiliśmy ręczne aktualizacje, to będziemy musieli sami zmierzyć się z wykonaniem aktualizacji do najnowszej wersji aplikacji. Nie będzie jednak z tym problemy i wystarczy, że wejdziemy do sklepu Microsoft Store, a następnie wybierzemy kolejno Więcej > Pliki do pobrania i aktualizacje > Pobierz aktualizacje.
iTunes nie widzi iPhone’a przez problem z oprogramowaniem zabezpieczającym
Zdarza się również tak, że komputer (jednakowo Mac, jak i Windows 10) nie widzi iPhone’a przez problemy z oprogramowaniem zabezpieczającym, a dokładniej przez to, że blokuje on aplikację iTunes i ostatecznie możemy mieć utrudnione połączenie ze swoim sprzętem. Wówczas mogą wyświetlić się błędy o różnych numerach (na przykład 6, czy 3000-3999) i nie da się otworzyć iTunes. Aby rozwiązać ten problem wystarczy sprawdzić, czy na swoim kompie mamy ustawioną dobrą datę, godzinę i strefę czasową, a także, czy korzystamy z konta administratora. Następnie należy zaktualizować aplikację iTunes oraz oprogramowanie na komputerze. Gdy to zrobimy, to warto też przetestować wcześniej wspomniane sposoby, a jeśli i to nie pomoże, to warto usunąć oprogramowanie zabezpieczające, a następnie pobrać je jeszcze raz i skonfigurować tak, by zezwalał na porty i usługi używane przez produkty Apple.
Komputer nie wykrywa iPhone’a – co jeszcze może do tego prowadzić?
Okazuje się, że tego typu problemy mogą mieć też inne podłoże, a dokładniej mówiąc czasami jest to efekt sterowników. Wystarczy, że będziemy mieli na komputerze niepoprawną wersji sterownika, który odpowiada za rozpoznawanie urządzeń marki Apple, a mogą wystąpić omawiane problemy. Co ciekawe, problemy ten można zauważyć nie tylko na sprzęcie z system macOS, ale również na komputerach z Windowsem. Jeśli w takim razie opcje, o których pisaliśmy wyżej nie pomogły, to najwyższa pora zweryfikować sterowniki.
Jak to zrobić? Najszybszym sposobem będzie wykorzystanie aplikacji iTunes i jeśli zdecydujemy się na taki krok, to należy odłączyć telefon od komputera, odblokować go i zostawić na ekranie początkowym. Następnie ponownie podłączamy i wchodzimy w Menedżer zadań z menu Start. Wybieramy sekcję Urządzenia przenośne> Twój telefon, a następnie klikamy ikonę iPhone’a prawym przyciskiem myszy i klikamy opcję Aktualizuj sterownik>Wyszukaj automatycznie zaktualizowane oprogramowanie sterownika. Później wystarczy wejść w Ustawienia>Aktualizacja i zabezpieczenia > Windows Update, gdyż w ten sposób zyskamy pewność, że nie są dostępne inne aktualizacje. Możemy otworzyć już iTunes i działać dalej.
Czasami problemy z wykrywaniem iPhone’a to wina połączenia przez USB. Najczęściej za tego typu usterki odpowiada wadliwy kabel USB, ale nie tylko. Wielu z nas korzysta z uniwersalnych kabli, a jak wiadomo one nie zawsze sprawdzają się przy współpracy z iPhone’em. Jeśli w takim razie po podłączeniu iPhone’a przez USB zauważymy, że komputer go nie wykrywa, to warto sprawdzić, czy przypadkiem nasz kabel nie został uszkodzony lub po prostu, czy nie korzystamy z tego, który otrzymaliśmy wraz z iPhone’em.
Komputer nadal nie wykrywa iPhone’a – co teraz?
Jeśli okaże się, że żadnej z opisanych w artykule sposobów nie może i nadal będą występować problemy z rozpoznaniem iPhone’a przez komputer, to można spodziewać się usterek gdzie indziej. Czasami problem leży po stronie iPhone’a i przykładowo jeśli ładowarka również go nie będzie wykrywać, to możemy spodziewać się uszkodzenia gniazda ładowania. W takich przypadkach konieczna będzie już wizyta w serwisie.